سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی اصفهان

حوزه/ معاون تهذيب و تبليغ حوزه علمیه اصفهان، ورزش را‌ مكمل تهذيب و تحصيل دانست و گفت: ورزش مي تواند در زندگي طلبگی تاثيرات فراواني داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین  مومني، امروز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و ورزشی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهداف برگزاري این گونه جشنواره ها، گفت: هدف از اين برنامه، توجه دادن طلاب به مسائل ورزشي مي باشد و اين كه ورزش مي تواند در زندگي طلبگی تاثيرات فراواني داشته باشد.

معاون تهذيب و تبليغ حوزه علمیه اصفهان با تاكيد بر انجام فعاليت هاي ورزشي توسط طلاب،‌ خاطرنشان كرد:‌ اگر سيستم حوزه كمي بيشتر به امر ورزش اهميت داده و طلاب را به انجام آن سوق دهد، در آينده شاهد شور و نشاط بيشتري در انجام فعاليت هاي ورزشي توسط طلاب خواهيم بود.

وی به ارائه راهكار جهت تقويت فعاليت هاي ورزشي پرداخت و عنوان داشت: اگر برخی افراد استعداد كافي براي انجام امور ورزشي را ندارند،‌ حداقل مي توانند روزانه به انجام ورزش عمومي بپردازند، چون اكثر فعاليتهاي طلاب ذهني ميب اشد و كمتر به فعاليت هاي فيزيكي مي پردازند،  جهت حفظ سلامتي، پرداختن به اين امور مورد تاكيد است.

وي در ادامه گفت:‌ اگر مديران و مسئولان مدارس و همچنين اساتيد حوزه در جلسات و جشنواره هاي فرهنگي ورزشي شركت فعال داشته باشند و طلاب را به این امور تشويق نمايند، باعث دلگرمي آنان خواهد بود و‌ اهداف ما در برگزاري اين برنامه ها به نحو احسن محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مومني ادامه داد: اخلاق و ارزش هاي اسلامي باید مدنظر طلاب قرار گيرد. همچنین طلابي كه از مهارت هاي خاص ورزشی برخوردار هستند، ديگر طلاب را نيز تشويق نمايند.

وي در پايان با تاکید بر این که مدارس علميه بايد به امر ورزش تاكيد نمايند و حداقل روزانه ورزش هاي صبحگاهي را در برنامه خود قرار دهند، ابراز داشت: انجام ورزش هايي نظير تنيس روزي ميز،‌ پياده روي و... مي تواند به سهولت در مدارس انجام پذيرد و هزينه هاي چنداني را نيز به همراه نخواهد داشت، ضمن اين كه مديران بايد احساس كنند يكي از الزامات طلبگي،‌ پرداختن به امور ورزشي است، چرا که ورزش مكل تهذيب و تحصيل مي باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha